Tuotekehitys ei ole aina helppoa, kuten toimitusjohtajamme Markus totesi kirjeessään. EmCe 365 ostolaskujen kohdalla päätimme tehdä suuremman remontin, joka on ottanut aikaa. Mutta kesäkuussa odotus päättyy ja voimme ilolla esitellä – EmCe 365 ostolaskut!
1. Ostolaskun matka alkaa, kun lasku saapuu verkkolaskuna, skannauspalvelun kautta tai paperilasku tallennetaan käsin EmCe 365 -palveluun. Laskulle syntyy halutessa automaattisesti oletustiliöinti, -seurantakohteet ja -hyväksyntäkierto.
2. Lasku etenee tarkastus- ja hyväksyntäkiertoon. Hyväksytyt ostolaskut siirtyvät esitiliöitynä EmCe Professionalin ostoreskontraan, josta kirjanpitäjä tai ostoreskontranhoitaja siirtää ne kirjanpitoon.
3. Ostolaskujen maksaminen hoituu helpoiten EmCe Pankkiyhteyden avulla, tällöin et tarvitse erillistä maksuliikenneohjelmistoa.
Ostolaskuille muodostuu automaattisesti oletustiliöinti ja oletusseurantakohteet (kuten kustannuspaikat) toimittaja- ja yrityskohtaisten asetusten sekä verkkolaskusanoman tietojen mukaisesti. Käyttäjälle voi antaa oikeuden muuttaa seurantakohteita tai koko tiliöintiä. Verkkolaskun voi myös tiliöidä laskurivikohtaisesti.
Ostolaskulla voi olla useita asiatarkastajia ja useita hyväksyjiä, kuitenkin vähintään yksi hyväksyjä. Käyttäjä voi hyväksyä, hylätä tai siirtää laskun toiselle käyttäjälle sekä asettaa itselleen sijaisen. Oletushyväksyntäkierto muodostuu automaattisesti toimittajan ja yrityksen asetusten mukaisesti, mutta kiertoa voidaan myös muokata tai käyttää manuaalista kiertoon lähetystä. Rooleja ovat:
Asiatarkastaja – voi tarkastaa laskuja, mutta ei hyväksyä
Hyväksyjä – voi sekä tarkastaa että hyväksyä laskuja
Kierronvalvoja – näkee hyväksyntäkierrossa olevien laskujen tilan ja voi muuttaa niiden kiertoa
Kierronvalvoja voi seurata laskujen hyväksyntäkierron eri vaiheita kätevästi yhdellä näkymällä. Kierronvalvoja voi täydentää ja muokata laskun tietoja, sekä lähettää laskun hyväksyntäkiertoon ja muuttaa hyväksyntäkiertoa.
Palvelun käyttöliittymä on kokenut kauttaaltaan uudistuksen. Tavoitteenamme on ollut mahdollisimman helppo ja kitkaton käyttökokemus käytitpä palvelua millä tahansa päätelaitteella – tietokoneella, tabletilla tai puhelimella. Palvelua on kehitetty asiakkaidemme palautteen perusteella ja näin tulemme tekemään myös jatkossa. Ajatuksia paremmasta EmCe 365 -palvelusta ja kehitysideoita otamme vastaan osoitteeseen 365palaute@emce.fi.
Syksyn päivitysversioon on odotettavissa ainakin seuraavat ominaisuudet:
Uusi EmCe 365 Ostolaskut versio julkaistaan kesäkuussa. Mikäli käytössäsi on aikaisempi ostolaskut versio, siirtyminen uuteen versioon on mahdollista heti julkaisun jälkeen. Uuden version käyttöönotto on helppoa ja nopeaa ohjatun käyttöönottotoiminnon avulla. Tulette saamaan tästä lisätietoa ja ohjeet lähempänä julkaisuajankohtaa. Siirtyminen uuteen versioon on maksutonta.