Usein kysytyt kysymykset EmCe 365 Ostolaskujen päivityksestä

EmCe 365 Ostolaskujen uusi versio julkaistiin kesällä ja olette päivittäneet versiota käyttöönne mukavalla tahdilla. Vanhan version tuki päättyy tämän vuoden lopussa (31.12.2021), joten vielä on hyvin aikaa tehdä päivitys. Kokosimme teille asiakastukisivulle vastauksia yleisimmin kysyttyihin kysymyksiinne. 

Miksi uusi versio ei päivity automaattisesti?

Teimme EmCe 365 Ostolaskuihin teknisesti merkittäviä muutoksia ja parannuksia, jonka vuoksi versio ei päivity käyttäjille automaattisesti. Uuden version myötä päivitykset hoituvat jatkossa automaattisesti. 

Mitkä ovat merkittävimmät muutokset? 

Uuden version suurimmat muutokset liittyvät käytettävyyteen, käyttöliittymään ja uusiin ominaisuuksiin, joita ovat mm.: 

Tiliöintitoiminnot 
Ostolaskuille muodostuu automaattisesti tiliöintiehdotus. Tiliöintiehdotus muodostetaan verkkolaskusanoman tietojen sekä toimittajatietoihin asetettujen oletustilien perusteella, tai mikäli toimittajakohtaisia oletuksia ei ole asetettu, ostolaskuasetuksiin tallennettujen yritystason asetusten mukaisesti. Käyttäjälle voi antaa oikeuden muuttaa seurantakohteita tai koko tiliöintiä.

Monipuoliset hyväksyntäkierrot
Ostolaskulla voi olla useita asiatarkastajia ja useita hyväksyjiä, kuitenkin vähintään yksi hyväksyjä. Käyttäjä voi hyväksyä, hylätä tai siirtää laskun toiselle käyttäjälle. Rooleja ovat: asiatarkastaja, hyväksyjä ja kierronvalvoja.

Automaattiset päivitykset
Jatkossa päivitykset hoituvat automaattiseti ja uudet ominaisuudet ovat heti käytettävissäsi. 

Miksi uudet ostolaskut eivät näy ostoreskontrassa?

Uudet verkkolaskut saapuvat EmCe 365:een ja näkyvät EmCen Ostoreskontrassa vasta kun ne on hyväksytty EmCe 365:ssä.

Kannattaako meidän käyttää automaattista kiertoonlähetystä, kun eri toimittajien laskut kiertävät eri tavoin? 

Kannattaa. Tällöin jätetään ostolaskuasetusten yritystasoinen oletuskierto tyhjäksi ja asetetaan oletuskierrot vain niille toimittajille, joiden laskut kiertävät aina tai useimmiten samalla tavalla. Tällöin osa laskuista lähtee kiertoon automaattisesti, ja vain osa jää Kierronvalvojan käsin lähetettäviksi.

Miksi tiliöinti ei näy?

Ota tiliöinti käyttöön EmCe 365:ssä Asetukset > Ostolaskuasetukset. Ks. käyttöönotto-ohje.

Miten saan uuden version käyttöön?

Mikäli käytössäsi on jo EmCe 365 Ostolaskut, löydät ohjeet uuden versioon käyttöönottoon ja käyttämiseen täältä tai katso video ohjatusta käyttöönottotoiminnosta tästä. 

Mikäli käytössäsi on InvoiceReady ja olet kiinnostunut keskittämään ostolaskujen kierrätyksen EmCe ohjelmistoihin tai käytössäsi ei ole vielä EmCe 365 -palveluja, ota yhteyttä myyntiin.

Lisää vastauksia useimmin kysyttyihin kysymyksiin löydät täältä >>